trött

Har precis haft middagsdate med mig själv och halvglor lite på Happy Endings. Har redan sett det avsnittet, ETT STEG FÖRE. HAha.
Jobbat idag så har inget intressant att säga. Får se om jag orkar pallra mitt lata arsle på vinchill, måste nog städa toaletten..........

Egenkomponerad auberginegratäng-ish vetinteriktigt med pestogrillad quornfilé + grillade champinjoner.
Och nu känner jag direkt att ni vill ha mitt busenkla recept.
Hacka/pressa vidrigt med vitlök. Jag tror att jag hackade i ca 4 stora klyftor.
Fräs vitlöken med typ en lök (sedan bränner ni inte skiten som jag gjorde). Fräs på med ca en matsked tomatpuré. I med en burk krossade tomater, saltapeppra. Krydda med typ basilika och cayennepeppar efter smak. Tillsätt ca en teskad socker, rör om och låt puttra i 5-10 min. Sätt ugnen på 200 grader. Under tiden kan ni strunta i att göra det ni borde göra och gosa med katter.
Skiva aubergine (jag använde två små, men är rätt säker på att en stor räcker) lägg i en ugnsäker form med lite olivolja i och varva aubergine med tomatgeggan. Häv på med majs och broccoli (valfritt), (ta vad ni nu känner för, kan tänka mig att korv är gott till).
Låt stå i mitten av ugnen tills du känner att det är klart, min fick stå i kanske 10-15 min.
Hetta upp grillpannan, skiva champinjonerna och lägg på. Släng på en quornfilé och smeta på lite pesto. Vänd på skiten och smeta på ännu mer.
Smaklig måltid va.

Kommentarer
Postat av: alexandra

ahhh D:

2012-05-21 @ 07:00:36
URL: http://atypi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0