ordbajs

Jag har funderat lite över det här med att vara vegetarian. Jag själv är en sån där ''semi-vegetarian'' och äter alltså fisk. Varför jag skippar annat kött och käkar mängder med sushi är för att jag helt enkelt inte känner någon slags empati för fisk och skaldjur och att det faktiskt ligger i min natur att gå och fiska upp en jävla aborre. Jag har inte heller efterforskat i fiskindustrin men jag känner redan nu att om jag gör det så kommer jag förmodligen inte sluta med fiskföda ändå.
Anledningen till att jag tar upp detta är för att vara ''vegetarian'' har blivit någon slags tävling. Det är alltid någon som måste vara ''bäst''. När jag träffar andra vegetarianer så blir jag asglad och ba ÅH VAD SKOJ JAG ÄTER INTE HELLER KÖTT, eller vänta jo, jag äter fisk. Då blir det oftast en lätt nedvärderande blick och ba jahaaa...... och stämningen blir genast obekväm. VARFÖR måste vissa glänsa med att dem utesluter mer animaliska produkter än vissa och att dem har vart vegetarianer längre? Jaaaaaag äter tex inte blabla IDGAF. Varför kan inte dem som håller på att fåna sig vara lite mer neutrala som tex Alexandra? Blir ledsen i hjärtat.
Snart så blir väl vissa lika extrema som snubben i the Simpsons som inte åt något som lämnade skugga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0